Design a celkový vzhled, to je jedna z mnoha
předností, která na tomto customu uchvátí snad každého, kdo alespoň někdy snil o
jízdě na velkém motocyklu. Celkový vzhled stroje, nízký posaz, usazení spínací
skříňky z boku a konečně bohatě chromované detaily přímo koketují s náročným
stylem, typickým pro americký trh. Celkový dojem ještě více uvozují jak pečlivě
smaltované plechové výlisky, tak čtyři po obou stranách vyvedené výfuky, které
při pohledu zezadu v kombinaci s masivně širokým obutím od firmy Dunlop působí
vskutku monstrózně. Za zmínku jistě stojí také široká řídítka a oku skutečně
lahodící ráfky z lehké opracované slitiny, vtiskující motocyklu opravdový punc
luxusu.
Motor, osvědčený vodou chlazený vidlicový čtyřválec
do "V" o obsahu 748 ccm, poslytuje tomuto motocyklu opravdu slušný výkon.
Uvážíme-li max. rychlost kolem 200 km/h s hmotností téměř 230 kg, jistě uznáte,
že je to už slušnej nářez na tuhle třídu. Na druhou stranu se není čemu divit,
když uvážíme jeho původ pocházející z cestovních strojů. O tom vás ostatně
přesvědčí jak první tóny motoru svojí relativní tichostí a vyvážeností v
reakcích, tak i celková spolehlivost a především pružnost neuvěřitelně
akcelerovat. Neobvyklost stroje podtrhují také čtyři netradiční chromované výfuky
se zkosenými tlumiči. Co se týče jízdních vlastností, magna mne příjemně
překvapila. Je na svoji váhu poměrně dobře ovladatelná a je doma nejen na otevřené
silnici, ale také při jízdě v městských aglomeracích. Stroj je dobře ovladatelný
díky nízkému těžišti a dobře zvolené geometrii řízení. Je jako stvořený na
naše nepříliš kvalitní silnice, především dobrým rozložením hmot na motocyklu
se podařilo odstranit nepříjemné vibrace předního kola při extrémnějším
zrychlování. Svoje v tomto směru dělá dozajista také přední 41mm teleskopická
vidlice a vzadu dva klasické tlumiče s nastavitelným předpětím pružiny. O vaši
bezpečnost se stará přední 316mm dvoupístková kotoučová brzda a zadní 180mm brzda
bubnová. Vzhledem k hmotnosti a možnostem stroje by motocykl určitě snesl kotouč i
vzadu, ale na druhou stranu klasika je klasika a při rozumné jízdě úměrné stylu
tohoto stroje je bohatě dostačující.
Co se pohodlí týče, je na tom magna velice dobře, tedy
alespoň z pohledu řidiče. Mohutné, nízko posazené, velmi dobře čalouněné sedlo
musí uspokojit i toho nejnáročnějšího jezdce. Horší je to už se sedačkou pro
spolujezdce, který si příliš pohodlí neužije, nicméně i to by spravila vhodně
zvolená opěrka. Avšak pokud byste chtěli jezdit s Magnou nadoraz, nechte radši
spolujezdce doma, protože ten se vám potom při vyšších rychlostech snaží ukázat,
že létání není zas takový problém. Ve vyšších rychlostech ovšem překáží
vzpřímená poloha i jezdci a velice rychle si začnete uvědomovat, že v této
kategorii rychlost není vším. V této souvislosti stojí za zmínku spotřeba. Ta úzce
souvisí se stylem vaší jízdy. Pokud jste vyznavači klidné a duchalaskající jízdy,
spokojí se Magna s cca 6 l naturalu 95 na 100 km. Nicméně pro ty sportovněji
založené se může spotřeba vyšplhat až téměř k 8 l benzínu super na 100 km, i
když to je opravdu extrém. Pro klidnější jízdu je potom přijatelná i menší, na
první pohled robustní 13l nádrž na benzín.
Ačkoli magna pusobí tradičním dojmem, je prošpikována
moderní technikou splňující veškeré evropské normy. Ovládacích prvků není
příliš, ale přesně kopírují účelnost a tradici typickou pro Hondu. Vše
potřebné se dozvídáte s přesných, bez chvění ručiček fungujících dvou
budíků, které jsou zvlášť uloženy každý v chromovaném pouzdře. Za zmínku
stojí ještě stojánek, který díky svému jedinečně navrženému tvaru zcela
bezpečně udrží celý motocykl. Navíc jeho vysunutí je indikováno na přístrojové
desce a při náhodném zařazení rychlostního stupně motocykl zhasne. Celkově lze
říci, že Honda VF 750C Magna působí dozajista ve své třídě rozruch a rozhodně
nezůstává nic dlužna letité tradici. S cenou 299 000 Kč je zcela srovnatelná s
konkurencí.
Text: Lukáš Růžička / foto: Daniel Srb (5)