H o n d a L e g e n d 3 , 5
i
Vždy v pohodě
Pokud hledáte luxusní automobil, ale
kupříkladu vozy s hvězdou na kapotě vám připadají příliš fádní a bez nápadu,
zkuste uvažovat o Hondě Legend. Tento automobil totiž pod důstojným kabátem skrývá
opravdovou radost a vášeň.
Design:
Ne příliš okázalý, avšak přesto všeříkající - takový je vnější vzhled
legendu. Mohutná a robustní karoserie bezmála pětimetrového vozu na první pohled
zaujme zejména rozměrnými předními i zadními světlomety (v základní výbavě
xenonovými se samočinným nastavením sklonu) a mohutnou přední maskou.
Interiér: Mimořádně povedený prostorný interiér, na nějž se vám naskytne pohled
po otevření masivních dveří, vytváří velice příjemnou atmosféru. Přes vysokou
úroveň komfortu a vybavení se nevytratil pro hondy typický sportovní duch. Kůží
čalouněná sedadla mají vpředu elektrické vyhřívání a nastavení polohy, u
řidiče navíc se dvěma paměťmi (zaznamenává se i poloha vnějších zpětných
zrcátek). Volant, rovněž potažený kůží, má dobře zvolený průměr věnce a je
také elektricky polohovatelný ve dvou osách (po vytažení klíčku ze spínací
skříňky se automaticky zdvihne do nejvyšší polohy a zasune, aby bylo možné
pohodlně vystoupit). Hluboko zapuštěné kruhové přístroje vypadají opravdu
zajímavě. Navzdory úctyhodným rozměrům je z vozu výborný výhled. Vcelku
příjemné se mi jeví ovládání parkovací brzdy malým pedálem vedle spojky, tak,
jak je zvykem například u mercedesů. Zavazadelník svým objemem 450 l vyhoví
nárokům snad skutečně každého, snadnému nakládání a vykládání napomáhá
dostatečně velký vstupní otvor.
Motor a jízdní vlastnosti: Srdce této hondy tvoří výtečný zážehový šestiválec o objemu 3,5 l s
výkonem 153 kW (208 k) a mohutným točivým momentem 303 Nm. V kombinaci s
čtyřstupňovou automatickou převodovkou, jejíž řazení je měkké a plynulé, jsou
dynamické vlastnosti spíše rozumné než ďábelské (totéž lze říci o zrychlení a
maximální rychlosti). Když však zjistíte, že pohotovostní hmotnost vozu činí 1725
kg, pojmete k motoru jiný respekt. Agregát si - jako je již u této japonské
automobilky tradicí - libuje ve vytáčení do otáček a pokud mu tuto radost
dopřejete, bude ve svém živlu (o čemž vám dá vědět neodolatelným sytým zvukem).
Sportovnější jízdě s vozem nahrává (na nekvalitních komunikacích bohužel ne
zcela příjemné) tužší vyladění podvozku a bezchybné držení stopy v rychle
projížděných zatáčkách. Honda se do zatáček vrhá velice ochotně a téměř
nedává nejvo svou hmotnost a i díky kvalitním nízkoprofilovým pneumatikám zatvrzele
vzdoruje smyku. Průměrná spotřeba paliva v testu činila 17,5 l/100 km, což
odpovídá této třídě automobilů.
Honda Legend 3,5i |
Motor |
zážehový 3,5 l V6 24V |
Největší výkon |
153 kW (208 k) při 5200 ot/min |
Točivý moment |
303 Nm při 2800 ot/min |
Pohon |
přední |
Převodovka |
automatická čtyřstupňová |
Vnější rozměry |
4995 × 1820 × 1430 mm |
Pohotovostní/užitečná hmotnost |
1725/455 kg |
Objem zavazadlového prostoru |
450 l |
Objem palivové nádrže |
68 l |
Maximální rychlost |
215 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h |
9,1 s |
Průměrná spotřeba paliva
v testu/údaj výrobce |
17,5 l/12,3 l (na 100 km) |
Základní cena testovaného modelu |
1 689 000 Kč |
Veškeré
údaje jsou platné
k 17. červenci 2000. |

|
|
|
Závěr: Honda Legend sice nemá takovou pověst jako například němečtí konkurenti,
zato však nabízí cestování na vysoké úrovni, kompletní výbavu, sportovního ducha
a navíc velice příznivou cenu 1 689 000 Kč.
Text: Daniel Srb / foto: Daniel Srb